Hurtig og nem levering
Fri fragt over kr. 1.000

Handelsvilkår

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra vinolicious.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og vinolicious.dk.

vinolicious.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Du kan kontakte os på 61 42 61 52 (hverdage 9-17) eller på info@vinolicious.dk, som vi besvarer inden for 24 timer timer i hverdagen.

Ordrebekræftelse

Når du har afgivet en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvori der angives, hvilke produkt/produkter du har købt.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden og finde det under Min Konto eller sende en e-mail til info@vinolicious.dk.

Levering

Der er som udgangspunkt 1-3 hverdages leveringstid på alle ordrer. Levering sker med Vingaloppen eller egen kurér. Vi leverer som udgangspunkt kun til Danmark. Ved ønske om levering til udlandet, kontakt os da for tilbud.

VIGTIGT:

Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, således fragtskader kan opdages allerede ved leverance. Hvis varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du finder skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), kontakt da vinolicious.dk (tlf. 61 42 61 52 eller info@vinolicious.dk) hurtigst muligt og indenfor rimelig tid. Ved skader/mangler bør al emballage gemmes som dokumentation for, at det har været en skjult skade.

Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl. 12.00, da dette letter bevisbyrden overfor transportør/lager væsentligt.

Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Dog bør du nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet. Herefter bedes du kontakte vinolicious.dk for at aftale det videre forløb.

Hvis du bor afsides, har en garage eller lignende, kan det aftales, at varen stilles uden kvittering. Dette vil i så fald være på eget ansvar iht. tyveri evt. skader o.l. Hvis dette ønskes, kan det noteres i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.

Er du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, tager han varen/varerne med retur. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem vinolicious.dk eller selv sørge for afhentning. Såfremt vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne.

Leveringspriser

Omkostninger i forbindelse med levering oplyses ved købet. Generelt er der fri fragt på alle ordrer over kr. 1.000.

Pris og betaling

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med vinolicious.dk indgås aftaler på dansk.

Du kan bestille dine varer online og betale med Visa, MasterCard eller American Express. Der tages IKKE gebyrer ved betaling på vinolicious.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vinolicious.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betales der med kreditkort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit kreditkort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun ePay, der kan læse dem. Hverken vinolicious.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager. På dit kontoudtog vil overførsel til vinolicious.dk være angivet som "Vinolicious.dk".

Vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, der bliver afgivet med videresalg for øje.

Annullering/returnering

Efter annullering/returnering af køb vil der gå 2-3 dage før beløbet bliver hævet fra vinolicious’ bankkonto. Hvornår beløbet er til rådighed på kundens bankkonto afhænger af, hvornår købet er foretaget:

Køb foretaget mellem d. 1. og 19. i en måned. Eks. Køb foretaget d. 18. i en måned vil blive trukket på kundens bankkonto den sidste bankdag i måneden. Vælger kunden at annullere købet eks. d. 22 og vinolicious.dk skal foretage tilbagebetaling, vil beløbet være til rådighed sidste bankdag måneden efter.

Køb foretaget mellem d. 20. og 30./31. i en måned. Købet vil blive trukket sidste bankdag den efterfølgende måned. Sker annulleringen i perioden mellem købsdato og den 19. måneden efter, vil betalingen ikke blive gennemført, men fortsat ligge som en reservation på kortet. Reservationen vil blive ophævet den sidste bankdag måneden efter

vinolicious.dk påtager sig ikke ansvaret for skader, som vores varer måtte forårsage eller skader som direkte eller indirekte er relateret til vores varer, fx pletter på møbler, gulve etc.

Persondatapolitik - Hvilke oplysninger bliver indsamlet?

Når du som kunde foretager en bestilling i vores webshop, bliver de indtastede oplysninger gemt i vores system. Vi gemmer dit navn, adresse, telefonnummer og evt. e-mailadresse.

Udover de personlige oplysninger logges også din IP-adresse, samt det website du evt. har klikket dig ind til vinolicious.dk gennem.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vinolicious ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Der anvendes cookies på sitet. Disse benyttes til søgeoptimering.

Hvad bliver dine data brugt til?

Dine oplysninger ligger i vores system for, at vi kan tilsende dig dine varer, samt til at finde dine tidligere køb og dermed give dig den bedst mulige support.

Når du har afgivet en ordre, vil du modtage ordrebekræftelse, leveringsbekræftelse samt evt. servicemails vedrørende dit køb via mail.

Kun ansatte ved vinolicious.dk har adgang til de indtastede oplysninger og ingen data videregives til tredjemand.
I enkelte tilfælde kan dine kontaktoplysninger blive videregivet til leverandøren af din ordre mhp. at kunne give dig ekstra oplysninger om levering af din ordre. Dine data vil i så fald kun blive anvendt til dette formål.
De indtastede oplysninger gemmes i fem år.

Som registreret hos Vinolicious ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vinolicious ApS via e-mail info@vinolicious.dk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Vi benytter ikke logstatistik. Den dataansvarlige er Vinolicious ApS.

Reklamation

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle produkter, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du starte et returforløb for ordren under 'Min konto'.

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på vinolicious.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Vinolicious ApS
Naverland 29A
2600 Glotsrup

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret ved køb i webshop

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vinolicious.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail info@vinolicious.dk eller telefon 61 42 61 52 eller ved at starte et returforløb for ordren under 'Min konto'. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesretten omfatter ikke

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.

  • Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Vinolicious ApS
Naverland 29A
2600 Glostrup
Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klager

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@vinolicious.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til

Center for Klageløsning 
Toldboden 2
8800 Viborg

via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Særligt for erhvervsdrivende

Der gælder de samme betingelser som for forbrugere, dog med følgende ændringer:

  • Der er ingen fortrydelsesret
  • Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler
  • Transportskader skal straks ved modtagelsen af varen gøres gældende overfor fragtmanden og angives på fragtbrevet. Såfremt dette ikke sker, kan der ikke senere reklameres over transportskader
  • Vinolicious ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned

Generelt

Vinolicious ønsker at overholde den danske lovgivning omkring salg af alkohol. For at gøre det simpelt kan personer under 18 år derfor ikke købe alkohol i vores netbutik. Når man registrerer sig som kunde vil man blive bedt om at verificere, at man er fyldt 18 år.

Billeder er vejledende. Der kan være ændringer i etiketters design, og desuden kan nogle billeder være med årgang, som er skiftet, men vi kan ikke skifte billedet hvert år.

Information om virksomheden

Website: vinolicious.dk
Virksomhedens juridiske navn: Vinolicious ApS
Organisationsform: ApS
CVR: 35476806
Virksomhedsadresse: Billesborgvej 49, 4600 Køge, Danmark
E-mailadresse: info@vinolicious.dk
Telefon: 61 42 61 52
Virksomhedens etableringsår: 2013

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Vinolicious ApS
Billesborgvej 49, 4600 Køge
61 42 61 52
info@vinolicious.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

(*)Det ikke relevante udelades